Розвиток міжнародного співробітництва та партнерства

13 July 2017 | 12:12

З 3 по 9 липня 2017 року делегація Інституту кримінально-виконавчої служби у складі 8 осіб здійснила робочій візит до Центрального навчального закладу Служби Ув’язнення м. Калиш (Польща). Робочий візит здійснювався у рамках Угоди про співробітництво між Інститутом кримінально-виконавчої служби та Центральним навчальним закладом Служби Ув’язнення Республіки Польща.

Метою роботи делегації Інституту були: обмін знаннями та досвідом, пов'язаними із системою та методами навчання, що застосовуються при підготовці тюремного персоналу, вивчення особливостей підготовки персоналу із використанням інтерактивних методів викладання та практикоорієнтованого навчання, участь у практичних заняттях, ознайомлення із системою організації навчального процесу, визначення практик та елементів, які можуть бути впровадженні у вітчизняну систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу ДКВС України.

Делегація Інституту мала змогу ознайомитися із системою підготовки персоналу для потреб Служби Ув’язнення Польщі, організацією роботи Центрального навчального закладу Служби Ув’язнення м. Калиш. У свою чергу делегація Інституту висвітлила основні аспекти системи професійного навчання персоналу ДКВС України та зробила презентацію роботи Інституту кримінально-виконавчої служби.

Професійне навчання персоналу для потреб Служби Ув’язнення Польщі здійснюється чотирма навчальними закладами, центральний та найбільший з яких знаходиться у Калишу. Всі чотири навчальних заклади (Калиш, Попове, Кулач, Сулійов) працюють по єдиним програмам навчання, які затверджені Центральним апаратом Служби Ув’язнення. За рік близько двох тисяч співробітників Служби Ув’язнення проходять професійне навчання, при цьому середня пропускна здатність Центрального навчального закладу Служби Ув’язнення м. Калиш впродовж календарного року складає понад тисячу осіб.

Центральний навчальний заклад Служби Ув’язнення м. Калиш здійснює такі види навчання: первинне (при вступі на службу); спеціалізація (при необхідності вивчення окремих специфічних видів діяльності під час реформування, при зміні посади або видів діяльності); підвищення кваліфікації (в контексті програм навчання впродовж життя).

Навчання персоналу складається з трьох етапів: загальна підготовка (10 тематичних модулів, які вивчають всі без виключення співробітники); практичне стажування в установі (але не в тій, в якій працює), навчання за спеціалізацією професійної діяльності. За результатами кожного етапу навчання складається іспит, після завершення всього циклу навчання складається комплексний іспит.

Оскільки навчання у Центральному навчальному закладі Служби Ув’язнення м. Калиш є практикоорієнтованим та спрямовано на формування практичних компетентностей, стажування в установах має велике значення. Зазначимо, що в умовах навчальних корпусів створені спеціальні класи для відпрацювання практичних навичок персоналу. Делегація Інституту під час візиту мала змогу відвідати дві установи покарань: напіввідкритого типу та змішаного типу. За результатами побаченого можна зробити висновки, що умови в установах виконання покарань та умови в навчальних класах Центрального навчального закладу не різняться. У навчальних корпусах відтворені камери для засуджених до різних видів режиму утримання, кімнати охорони, приміщення для персонального догляду відвідувачів та їх речей тощо.

Учасники делегації мали змогу взяти безпосередню участь у заняттях, випробувати себе в ігрових навчальних ситуаціях, бути частиною інтерактивного навчання під час тренінгів тощо.

По закінченню тижневої роботи делегації Інституту відбулася зустріч із комендантом (директором) Центрального навчального закладу Служби Ув’язнення м. Калиш підполковником Річардом Сапраски. Пана коменданта цікавило враження, яке справила на делегацію Інституту їх робота, також він попросив фахівців Інституту надати рекомендації щодо покращення роботи Центрального навчального закладу. Делегації Інституту почерпнула для себе багато інформації щодо організації навчання за допомогою освітньої платформи e-learning, особливостей освітнього процесу із дорослими (що може бути впровадження для заочної форми навчання), форм практикоорієнтованого навчання. Сподіваємося, що наше співробітництво триватиме і у подальшому.

Начальник науково-дослідного центру з питань діяльності органів та установ ДПтС України
доктор наук з державного управління, доцент, 
майор внутрішньої служби Калашник Н.С.

  •